CDF anunță concurs pentru postul vacant de consilier/ă juridic/ă pentru asistența juridică primară a persoanelor afectate de violența în familie
Asociația Obștească „Centrul de Drept al Femeilor” (în continuare – CDF) este în căutarea unui nou membru de echipă. Dacă ești jurist/ă, ești empatic/ă și activ implicat/ă în promovarea drepturilor femeilor și prevenirea fenomenului de violență în familie, te invităm să te alături nouă. Vom fi bucuroase să conlucrăm. Împreună facem diferența!
Cine suntem:
Centrul de Drept al Femeilor este o organizație non-guvernamentală înregistrată în anul 2009 şi înființată de un grup de femei juriste din Republica Moldova pentru a asigura că perspectiva de gen este prezentă atât în timpul procesului de elaborare cât și de aplicare a legii. Noi pledăm pentru egalitatea de statut pentru femei și bărbați în viața publică și în cadrul familiei (mai multe detalii despre noi și ce facem sunt aici: www.cdf.md )
Aspecte legale despre angajare:
- Tip contract: Contract individual de muncă pe perioada determinată;
- Perioada desfășurării funcției: 17 luni ( sept.2024 – nov.2025);
- Locul desfășurării funcției: Chișinău (cu deplasări periodice în raioanele RM);
- Data începerii contractului: 09.2024
- Termen limită pentru aplicare: 07.2024
Atribuțiile funcției:
- Consiliere juridică în oficiu sau la telefon a persoanelor afectate de violența în familie sau altă categorie de violență în bază de gen, prin furnizarea informațiilor de natură juridică cu privire la drepturi și mecanisme de apărare și protecție;
- Asistență în procesul de întocmire, redactare a cererilor de chemare în judecată în fond sau apel cu privire la eliberarea ordonanțelor de protecție, repararea prejudiciului moral/material/biologic în urma acțiunii de violență, desfacerea căsătoriei sau alte cereri care pot fi depuse în acțiune civilă la instanța de judecată;
- Asistență în procesul de întocmire, redactare a plângerilor, sesizărilor la poliție sau procuratură, contestațiilor, referințelor sau altor acte procesuale pentru beneficiarii serviciului;
- Ghidarea și îndrumarea beneficiarelor pentru inițierea procedurilor legale legate de apărarea sau protecția lor în fața organelor de drept;
- Interacțiunea și lucru în echipă cu avocatele, asistenta socială, psiholog și consiliera vocațională în procesul de asistență a beneficiarilor;
- Colaborarea cu organizații guvernamentale și non-guvernamentale pentru a facilita accesul la servicii de suport pentru victimele violenței în familie.
Cerințe pentru accederea la funcție:
- Studii universitare complete în domeniul dreptului;
- Calificare sau specializare în domeniul de prevenire și combaterea fenomenului de violență în familie sau violență în bază de gen, sau alte domenii conexe;
- Cunoașterea limbii române și limbii ruse;
- Experiență de acordare a asistenței juridice primară până la 3 ani, prin întocmirea actelor procesuale specifice domeniului (experiență de scriere a plângerilor, cererilor, etc.);
- Abilități de consiliere și comunicare cu publicul larg;
- Abilitatea de a gestiona cazuri complexe și a de identifica soluții juridice;
- Empatie, răbdare și capacitatea de a lucra cu persoane aflate în situații de stres;
- Disponibilitate de a participa la sesiuni de formare continuă sau dezvoltarea profesională pe domeniul vizat.
Condiții de muncă:
- Normă de muncă parțială: program 6 ore pe zi, 5 zile pe săptămână;
- Locația: locul de muncă este situat în sectorul centru al mun. Chișinău;
- Spațiul dotat pentru consiliere cu echipament necesar (este necesară prezența în oficiu);
- Mediu de lucru colaborativ și prietenos;
- Acces la programe de mentorat, formarea continuă și dezvoltare profesională pe domeniul vizat. Procesul de asistență v-a fi supervizat de către coordonatorul serviciului specializat CDF;
- Posibilitatea de a contribui semnificativ la protecția și suportul persoanelor afectate de violența în familie;
- Pachet salarial competitiv.
Modalitatea de aplicare:
Candidații interesați sunt invitați să trimită dosarul cu următoarele documente:
A. Curriculum Vitae (CV) actualizat cu includerea referințelor profesionale;
B. Scrisoare de intenție;
C. Copiile diplomelor de studii și certificatelor relevante funcției.
Dosarul integral trebuie trimis la adresa de email office@cdf.md până la data de 22.07.2024, ora 18.00.
Vă rugăm respectuos să vă asigurați că ați primit un mesaj din partea office@cdf.md pentru confirmarea recepției dosarului.
Selecția și angajare:
Ulterior închiderii procesului de aplicare, va urma un proces de selecție. Menționăm faptul că doar candidații selectați vor fi contactați și invitați pentru probă scrisă și interviu.
Procesul de selecție va include:
Etapa 1: Evaluarea documentelor depuse, verificarea referințelor și selectarea candidaților pentru etapa nr.2;
Etapa 2: Organizarea probei scrise pentru candidații selectați;
Etapa 3: Organizarea interviurilor pentru candidații care au susținut etapa nr.2;
Etapa 4: Selectarea candidaturii potrivite și anunțarea rezultatelor.
Baftă!